Reklama

Oznaczanie firm i towarów

Robimylogo

Projekt logo to nie jest wymysł naszych czasów. Ludzie od dawien dawna lubili stawiać znaki. Co ciekawe, i mimo że może wydawać się to absurdalne - znaki dzisiaj mają podobną funkcję co w czasach archaicznych. Zarówno kiedyś tak i obecnie znaki służą bowiem mediacji. Współczesne logo dla firmy czy projekt ulotki mediują pomiędzy klientem a marką. Z kolei dawniej znaki służyły mediacji pomiędzy człowiekiem a siłami paranormalnym.

Krótka historia znaków graficznych

W dawnych czasach ludzie czuli się bardzo zagubieni wśród obcej im przyrody. Ludzie prehistoryczni nie wiedzieli, skąd się biorą na przykład burze. Nie mówiąc już o tym, że nie znali budowy własnego ciała. I nie wiedzieli, skąd się biorą dzieci. Obcość natury sprawiała, że nadawali wszystkiemu znaczenie paranormalne, również i znaki miały taką funkcję. Pełniły one rolę, oprócz mediacyjnej, magiczną. I po prostu sprawiały, że ludziom żyło się bezpieczniej. Znaki oswajały wrogą rzeczywistość.

Można by powiedzieć, że współcześni mieszkańcy Ziemi nie są już tak zagubieni jak ci prehistoryczni. Jednak to nie do końca jest prawda, gdyż nasz świat także ma swoje demony i strachy. Niektórzy ludzie mogą czuć się przytłoczeni szybkością życia. Magia więc nadal ma się dobrze i jest nam potrzebna bardziej niż się tego spodziewamy. Projekt ulotki czy logo dla firmy pomagają nam jak dawniej oswoić rzeczywistość i poczuć się bezpiecznie w niepewnym świecie. Można wręcz powiedzieć, że reklama i marketing wraz z obecnymi tam przesądami, rytuałami są nam potrzebne jak religia. Wiele decyzji zakupowych podejmujemy bowiem nieracjonalnie i pod wpływem emocji. Powstały nawet badania na temat zależności pomiędzy magią, religią i zachowaniem się ludzi podczas zakupów.

Efekty posiadania projektu logo 

Czy firmy, produkty lub instytucje rzeczywiście potrzebują logo? Logo firmowe wpływa pozytywnie na odbiorcę, dając mu np. poczucie bezpieczeństwa. Ale jak to działa konkretnie? Przede wszystkim logo dla firmy to szansa na wyróżnienie się z tłumu. To również możliwość wywarcia dobrego wrażenia. Firma, która dysponuje projektem logo jest odbierana jako bardziej profesjonalna. A jak wiadomo, profesjonalna firma na większe szanse na dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Często projekt ulotki jest opracowywany w oparciu o cechy szczególne grupy docelowej. I często wcześniej wykonywane są w ramach planu biznesowego profesjonalne badania rynku określające preferencje klientów. Poza tym, dzięki znakowi firmowemu przedsiębiorstwo zyskuje tożsamość. Profesjonalne logo to także inwestycja w przyszłość firmy.

A zatem warto zainwestować w profesjonalną firmę oferującą logo, bo dobra firma oznacza...

  • szybką realizację
  • doświadczoną kadrę
  • zadowolonych klientów

Warto też dodać, że znak graficzny niejedno ma imię. Są więc fonografy, czyli znaki dźwiękowe. Są także logogramy, czyli graficzne projekty logo np. projekt logo Warszawa, służące do identyfikacji z marką, składające się ze sloganu, grafiki oraz logotypu czyli części typograficznej. Innym rodzajem logo jest ideogram, czyli znak oddający ideę za pomocą obrazka.

© 2018 © Wszelkie prawa zastrzeżone

Search