Kolej Plus w Chorzowie. Nowe połączenie przez Batory

Podpisano umowy na realizację sześciu inwestycji w ramach rządowego programu Kolej Plus. Wśród nich jest alternatywne połączenie kolejowe między Gliwicami a Katowicami przez Chorzów Batory, gdzie powstanie nowy przystanek kolejowy.

Chorzów Kolej Plus

Umowy na realizację projektów dofinansowanych z rządowego programu Kolej Plus w poniedziałek, 5 grudnia 2022 r., podpisali przedstawiciele sześciu samorządów Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. GZM jest partnerem we wszystkich tych projektach oraz zapewniła tym samorządom sfinansowanie wkładu własnego do realizowanych inwestycji.

Zaangażowanie finansowe Metropolii w planowane inwestycje to ponad 317 mln złotych, a ich całkowita wartość to prawie 1,5 mld złotych. W ramach sześciu projektów wybudowanych i wyremontowanych zostanie łącznie około 100 km torów.

- To poprawi skomunikowanie naszych gmin z miastem wojewódzkim i stolicą metropolii – z Katowicami. Rozbudowa infrastruktury torowej jest kluczowa dla usprawnienia funkcjonowania transportu szynowego, ponieważ naszym celem jest to, aby pociągi Kolei Metropolitalnej w godzinach szczytu kursowały co kilkanaście minut - podkreśla Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.

- Muszę podkreślić niesamowity wkład merytoryczny zespołu Wydziału Kolei Metropolitalnej w przygotowanie wniosków, dokumentacji, jej weryfikację i konsultację oraz dopilnowanie całej sfery logistyki projektu, przy wsparciu całego Departamentu Komunikacji i Transportu naszego urzędu. Podkreślam bardzo dobrą współpracę z wykonawcami oraz wszystkimi partnerami projektu, za którą serdecznie dziękuję – dodaje Wojciech Dinges, pełnomocnik zarządu GZM ds. transportu szynowego, chorzowianin.

Nowe połączenie i nowy przystanek kolejowy Chorzów Niedźwiedziniec lub Chorzów Hajduki

Jeden z projektów w ramach programu Kolej Plus zakłada odtworzenie ruchu pasażerskiego pomiędzy Gliwicami a centrum Katowic przez południowe dzielnice Zabrza, Rudy Śląskiej, z nowym przystankiem w Chorzowie Batorym. Alternatywna linia przebiegać będzie ponad dwa kilometry od dworca kolejowego w Chorzowie Batorym w okolicy Niedźwiedzinca i Starego Osiedla.

Do odtworzenie ruchu pasażerskiego wykorzystana będzie m.in. stara linia kolejowa nr 651 (Radoszowy – Gottwald), która przebiega przez Hajduki. Nowy przystanek kolejowy zlokalizowany będzie w okolicy pętli autobusowej przy ul. Odrodzenia i będzie nosił nazwę Chorzów Niedźwiedziniec lub Chorzów Hajduki.

Kolej Plus. Dofinansowane projekty w GZM
Kolej Plus. Dofinansowane projekty w GZM

Subskrybuj chorzowski.pl

google news icon