Kochajcie mnie, mamo i tato. Kampania LGBT+ w Chorzowie

Chorzów jest jednym z pierwszych miast w Polsce, w którym pojawiły się plakaty kampanii „Kochajcie mnie, mamo i tato”. To akcja Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, Grupy Stonewall i Kulturę Równości, która ma zwrócić uwagę na problem odrzucenia nastolatków LGBT+ przez ich rodziców.

Kochajcie mnie

Kilka tygodni temu ulice naszych miast zalały bilboardy i plakaty środowisk katolickich i antyaborcyjnych. Najnowsze z nich z hasłem „Kochajcie się, mamo i tato”. W odpowiedzi na te akcje ruszyła kampania „Kochajcie mnie, mamo i tato”.

- Naszym zdaniem najważniejsze jest to, żeby w pierwszej kolejności rodzice kochali swoje dziecko. Niestety – coś, co powinno być oczywiste, w przypadku dzieci LGBT+ wcale nie jest normą – czytamy na stronie kampanii.

Ta akcja finansowana ze zbiórki publicznej na stronie pomagam.pl i do 13 kwietnia 2021 r. zebrano na ten cel ponad 660 tys. zł. Na początek wykupiono kilka miejsc reklamowych w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Kampania dotarła już do kilkudziesięciu innych miast, w tym do Chorzowa. Plakat „Kochajcie mnie, mamo i tato” można zobaczyć na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Katowickiej obok Rynku i Centrum Przesiadkowego. Autorką pomysłu i obrazka na plakaty jest Karolina „Szarosen” Plewińska.

Ponad 80% nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich rodziców

Według danych podanych w publikacji „Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce RAPORT ZA LATA 2015–2016” pod redakcją Magdaleny Świder i dr. Mikołaj Winiewskiego:

  • 88% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców
  • 75% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki
  • 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze

- Powyższe statystyki mówią jasno: osoby LGBT+ w Polsce potrzebują wsparcia – czytamy na kochajciemnie.pl.

Środki zebrane w publicznej zbiórce po 26 marca zostaną przekazane na niezbędną pomoc bezpośrednią dla nastolatków LGBT+.

Subskrybuj chorzowski.pl

google news icon